Démonické běsnění: četnost je trochu divná - v momentě kdy něco překročí četnost 3x mezi Dlouhými odpočinky, tak se z toho až na nějaké velmi specifické případy stává v podstatě at-willka (výjimkou by možná byly nějaké obecnější schopnosti jako Wild shape, které jsou velmi univerzální v použití, ale čistě bojovej boost...)
Obecně bych tady asi vytknul překrejvání do Barbarské jádrové schopnosti, ale vzhledem k tomu že to je default záměr to je ok - v rámci nějakého homebrew nebo setting-specific zasazení, do generických materiálů by se to nehodilo.
Záchranný hod na Vražedné běsnění je bojím se špatnej design - zaprvé to je nesystémovej výpočet, zadruhé dvojitě zohledňuje stejný parametr (ZH INT, SO Z-INT) a zatřetí SO 10 jako základ je už tak poměrně nízké, s INT+4 z toho je efektivní automatika - převedl bych to na flat SO (10) a nechal to na ZH INT nebo ZH INT+ZD. (Do diskuse je i to INT - na jednu stranu jasně je to class atribut, na stranu druhou na podobné savy se obecně používá MOU popř CHA. Tohle neni kritický, spíš tak jako k zamyšlení.)
Ďábelský zrak ve fluffu v úvodu se píše o vyškrábání očí, v textu schopnosti o tom nic není - nejsem si jistej jestli teda postava potřebuje nebo nepotřebuje oči aby viděla a jak se to popř. má párovat s věcmi jako Oslepení, zavázání očí atp.
...stylistická poznámka - "Uděláš-li to" není češtinsky špatně, ale v JaD jsme se rozhodli pro striktně moderní neformální jazyk a tady je vidět proč :) "Když to uděláš" nebo "Pokud to uděláš" je o něco delší, ale mnohem příjemnější. A skáče tam terminologie - zranění => zásah, životy => body výdrže...
Jako celkově to na mě působí jako docela dobře udělaná subclass nahrazující weird Lovec/Barbar kombinačku, což je docela v duchu 5e designu.
Splynutí s démonem neni nutně špatně, ale popravdě, ten design začíná být trochu nudný a až nadužívaný. Kdekdo se umí měnit do x-něčeho, budiž - zase křídla, zase lítání (lítací inflace vesele pokračuje)...
Moc nevím, proč to blokuje kouzlení - magie se s Ďábly i Démony pojí běžně. Obecně nechám na posouzení někomu jinému, ale vlastně mi přijde že ta schopnost tak moc nedělá.
Zakletí teroru: zaprvé není řečené jestli ho má postava na výběr navíc nebo jestli ho dostane automaticky. Jinak to je trochu nesystémový design - 5e obecně zvýšené rozsahy kritů nepoužívá skoro vůbec (riziko exploit-combo-spirály je u nich značný), v JaD jsme využili toho že je ta mechanika nevyužitá a použili jsme jí pro zatraktivnění Manévrů abysme udělali zajímavější a dynamičtější boj, nicméně Manévry jsou otevřené pro všechny a je jich jen trochu - rozšiřování té mechaniky mimo Manévry mi přijde trochu nebezpečný. Osobně bych šel spíš s nějakým double-damage nebo tak něco.
Roleplay: ...tam nemá moc co dělat, jestli máš dojem že má postava ovládat nějakej jazyk kvůli stylizaci, máš jí ho prostě dát při nejbližší možné příležitosti (3. Úroveň) - dal bych výběr Zlejch Sférickejch jazyků, takže pokud postava už např. umí Démonštinu, naučí se Ďábelštinu navíc (protože, nevim, studuj nepřítele svého nepřítele nebo whatever).
Info o předpokladu boje s vytříbenou zbraní je prázdný info - buď má nebo nemá omezení nebo bonusy na nějaký typ zbraní a jinak je to prostě na hráči.
Výběr rituálů Temné čepele je věc hráče a v otázkách stylizace postavy je dobré vůči hráči projevit nějakou důvěru, že ví, co dělá. Munchkin tě stejně odignoruje.
Vražedné běsnění rozšíření je... weird-ish, v tom smyslu, že tam mechanicky šaháš do věcí, do kterých 5e záměrně mechanicky nešahá (morálka, přesvědčení, svědomí...) Osobně mám obecně rezervy k mechanikám, které fungují tím že PH posuzuje chování postavy by fiat, tj. mimo nějaké jasné a jednoznačné guidelines nebo pravidlové rámce (např. aspekty a vynucení ve Fate atp.) Celkově si nejsem moc jistý jak moc tohle do toho designu patří a jak moc to patří někam bokem (do rámečku nebo ideálně úplně bokem do samostatného článku) na téma "jo a tohle dělám já v naší hře navíc".
Celkově zajímavý koncept s myšlenkou, implementace vypadá solidně. Je to nezabroušené, ale to je každý první draft. Posouzení síly a pravidlové rovnováhy nechám tradičně jiným.